Цікава математика

Математика для дошкільнят – це цікаві і захоплюючі заняття, що проводяться з допомогою низки спеціально підібраних дидактичних (навчальних)  ігор. Так, починаючи з 3 років, дітей можна зацікавити арифметикою як наукою. Дошкільнята з цього віку поступово починають  вже усвідомлювати, що предмети можна порахувати, вчаться позначати кількість предметів числом, вчать цифри, опановують навички кількісної і порядкової лічби, вправляються в обчисленнях за допомогою операцій додавання і віднімання одиниці.

Знайомлячись з геометричними фігурами (пласкими – коло, квадрат, прямокутник, трикутник, та об’ємними – шар, куб, циліндр, конус) вчаться знаходити ці фігури у навколишньому середовищі, порівнювати їх з натуральними предметами (кубиками, м’ячами та іншими).

Під час занять та в організованій ігровій діяльності діти знайомляться з поняттями ширини, довжини, висоти, частинами доби.

Вчитися можна не тільки за письмовим столом, а й у дворі, перераховуючи, наприклад, дітей на майданчику, сходинки у під’їзді, і, навіть, за обідом, перекладаючи шматочки картоплі в тарілці супу. Ви можете вчити дитину рахунку під час спільної домашньої роботи, адже малюкам подобається допомагати батькам. Наприклад, попросіть дитину принести вам певну кількість будь-яких потрібних для справи предметів. Точно так само можна навчати дитину відрізняти і порівнювати предмети: попросіть її принести вам великий клубок або ту тацю, що ширше.

Приводьте приклади із життя, наприклад під час покупок — “Ось, якби не було математики, ми б не змогли купити в магазині цукерки”. Чим більше ви будете спілкуватись з дитиною, тим цікавіше їй буде вчитись.

Якщо дошкільнята отримують необхідні знання у формі продуманої, пізнавальної гри, математика для дітей стає цікавою і захоплюючою.

Основними засобами формування елементарних математичних уявлень у дітей 5-го року життя за програмою «Українське дошкілля» залишаються гра та спеціальні вправи у різних видах побутової діяльності. Також  щотижнево проводяться спеціальні заняття з математики, оскільки завдання логіко-математичного змісту надто ускладнюються з віком дітей і одних дидактичних ігор та вправ замало, щоб виконати Державні стандарти дошкільної освіти.

Плануючи заняття, яке проходить через гру у цікавій та захоплюючій формі, ми  знайомимо дітей з навколишнім світом, професіями людей.

Так, ознайомлюючи дітей з Міжнародним днем авіації та космонавтики, було проведено заняття з математики «Космічні мандри», на якому діти завзято будували ракету вивчаючи геометричні фігури, вчилися лічити у зворотньому напрямку, запускаючи її в космос. Відвідуючи різні планети, діти допомагали запускати супутники на орбіту, закріплюючи порядок чисел в натуральному ряду від 1 до 5, а, зустрівши іншопланетянина, який зазнав аварії, визначали  чи вистачить йому пального, щоб повернутися до рідної планети.

Тема космічної подорожі, яку з захватом підтримали діти дала можливість їм не тільки проявити себе, показати свої знання, а й допомогла знайти нові сюжети для наступної самостійної  ігрової  та художньої діяльності.

Прокрутити вгору