V регіональна науково-практична конференція «Компетентнісний вимір сучасної освіти: теорія і практика»

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”284″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”1″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”3″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Показать слайдшоу]” template=”default” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

19 травня 2017 р. на базі Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії відбулася V регіональна науково-практична конференція:

«Компетентнісний вимір сучасної освіти: теорія і практика»

19 травня 2017 р. на базі комунального вищого навчального закладу «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради відбулася V регіональна науково-практична конференція «Компетентнісний вимір сучасної освіти: теорія і практика», приурочена до Дня науки, який щороку відзначається в Україні 20 травня. З цієї нагоди науково-педагогічні працівники і творча молодь зібралися для того, щоб осмислити і обговорити стан і перспективи розвитку сучасної освіти в контексті цивілізаційних викликів ХХІ століття, проаналізувати можливості забезпечення її компетентнісної спрямованості, реалізації інноваційного потенціалу навчальних закладів щодо розвитку життєвої компетентності підростаючого покоління.

У вітальному листі до учасників конференції ректор Хортицької національної академії, доктор педагогічних наук Нечипоренко В.В. побажала всім продуктивної співпраці, творчої наснаги, вагомих здобутків професійного діалогу, спрямованого на вдосконалення національної освіти за європейськими стандартами. Валентина Василівна наголосила, що протягом усієї історії людства поряд із наукою завжди крокувала освіта, місія якої – передавати зроблені відкриття та інновації наступним поколінням, виховувати їх на загальнолюдських цінностях, доведених часом. В нових соціокультурних умовах заклади освіти мають піднятися над суто ЗУНівською парадигмою, спрямувати навчально-виховний процес на підготовку життєво компетентних випускників, здатних інтегруватися в суспільство, успішно виконувати свої громадянські та професійні обов’язки, творчо проектувати і здійснювати власне життя. Компетентнісний підхід до розвитку української освіти може бути успішно реалізований лише за умов переосмислення та вдосконалення всіх аспектів навчально-виховного процесу, проектування та впровадження відповідних змістових, технологічних та організаційних нововведень, які забезпечать нову якість роботи навчальних закладів – як відкритих соціально-освітніх інституцій, в повній мірі інтегрованих у соціокультурний простір держави. Недостатньою є спрямованість лише на оновлення навчальних програм, оскільки для перетворення знань, умінь і навичок у якісно нову характеристику – життєву компетентність – необхідне залучення учнів до соціальної практики в якості її повноправних суб’єктів. Валентина Василівна зазначила, що обговоренню цих актуальних проблем модернізації вітчизняної освіти присвячена V регіональна наукова-практична конференція «Компетентнісний вимір сучасної освіти: теорія і практика», ініційована й організована Хортицькою національною навчально-реабілітаційною академією за підтримки Департаменту освіти і науки Запорізької облдержадміністрації.

Створенню урочистої атмосфери сприяли вітальні листи від відомих вчених України, друзів і партнерів Хортицької національної академії:

  • Шевцова А.Г., директора департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора;
  • Сохань Л.В., Президента наукової школи «Мистецтво життєтворчості», члена-кореспондента Національної академії наук України, заслуженого діяча науки України, доктора філософських наук, професора;
  • Бондаря В.І., дійсного члена Національної академії педагогічних наук України, заслуженого працівника освіти України, доктора педагогічних наук, професора;
  • Огаренка В.М., ректора Класичного приватного університету, доктора наук з державного управління, професора;
  • Солоненка А.М., ректора Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Богдана Хмельницького, доктора біологічних наук;
  • Шеремет М.К., завідувача кафедри логопедії Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора;
  • Шульженко Д.І., професора кафедри психокорекційної педагогіки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, доктора психологічних наук, професора;
  • Капської А.Й., завідувача кафедри соціальної педагогіки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора.

У своєму вітальному виступі Гордієнко Н.М., проректор з наукової роботи Хортицької національної академії відмітила, що конференція, запланована як регіональна, переросла межі Запорізької області і фактично стала всеукраїнською, адже участь у ній взяли представники від Київської, Тернопільської, Херсонської та Харківської областей. Презентуючи виданий збірник матеріалів конференції, Наталія Миколаївна висловила сподівання, що він збагатить вітчизняний освітологічний дискурс креативними ідеями, конструктивними пропозиціями, рефлексією інноваційного досвіду впровадження сучасних технологій, методик, цільових програм і проектів. До збірника включені як тези знаних науковців, так і перші дослідницькі роботи талановитих студентів, які тільки долучаються до наукового пошуку, експериментальної діяльності, але вже демонструють свій значний інноваційний потенціал. Такий формат збірника символізує фундаментальну умову якості національної освіти, а саме: поєднання мудрості досвідчених фахівців із творчою енергією молоді, синтез далекоглядності і натхнення, стабільних результатів і перспективних ідей.

На пленарній частині конференції виступили:

  • Гордієнко Н.М., проректор з наукової роботи Хортицької національної академії, кандидат соціологічних наук, доцент (доповідь на тему: «Інклюзивне навчання дітей та молоді з особливими освітніми потребами як умова їхньої соціалізації та розвитку життєвої компетентності»);
  • Клопота Є.А., професор кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності Запорізького національного університету, доктор психологічних наук, доцент, заслужений працівник освіти України (доповідь на тему: «Європейські тенденції організації безбар’єрного освітнього середовища»);
  • Лопатинська Н.А., декан факультету реабілітаційної педагогіки та соціальної роботи Хортицької національної академії, кандидат педагогічних наук (доповідь на тему: «Системно-динамічна організація онтогенезу мовленнєвого розвитку»);
  • Козарик О.С., завідувач кафедри соціальної роботи Хортицької національної академії, кандидат педагогічних наук, доцент (доповідь на тему: «Проблема особистісного саморозвитку студентів у структурі фахової підготовки»);
  • Турубарова А.В., завідувач кафедри спеціальної освіти Хортицької національної академії, кандидат психологічних наук, доцент (доповідь на тему: «Психологічні бар’єри комунікації дітей із особливими освітніми потребами»).

Відповідно до програми конференції, після перерви розпочалися секційні засідання:

  • секція 1: «Досвід і проблеми організації соціальної та життєвої практики учнів на засадах компетентнісного підходу до освіти»;
  • секція 2: «Актуальні проблеми формування професійної компетентності фахівців соціальної роботи»;
  • секція 3: «Досягнення та перспективи розвитку спеціальної освіти»;
  • секція 4: «Сучасні тенденції розвитку мистецтва та дизайну»;
  • секція 5: «Розвиток життєвих компетенцій молоді в умовах глобалізації та інформатизації».

Заслухавши на секційних засіданнях підготовлені доповіді, учасники обговорили і прийняли резолюцію V регіональної науково-практичної конференції «Компетентнісний вимір сучасної освіти: теорія і практика».

Прокрутити вгору